събота, 12 май 2012 г.

"Алеф"

"В магията - и в живота - съществува само настоящият момент, има само СЕГА. Времето не се мери така, както се пресмята разстоянието между две точки. "Времето" не минава. Човек изпитва огромно затруднение да се съсредоточи върху настоящето, все мисли за това, което е извършил, как е могъл да го направи по-добре, какви са последствията от неговите действия, защо не е действал както е трябвало. Или се безпокои за бъдещето, какво ще прави утре, какви мерки трябва да бъдат взети, каква опасност го очаква зад ъгъла, как да избегне онова, което не желае да се случи, и как да постигне това, за което винаги е мечтал... 
Миналото и бъдещето съществуват единствено в нашето съзнание.
Но настоящият момент е отвъд времето - той е Вечността...
- ... Време е да тръгнеш, за да се върнеш към настоящето"
"Аз съм в точката Алеф, където всичко е на едно и също място по едно и също време."
"Алеф" - Паулу Коелю
Преди няколко дни прочетох книгата на един дъх. Отдавна не бях чела по този начин. 
Завладяваща... Провокираща мислите... Търсеща в душата ми...
И оставяща ме без думи. Все още се връщам към прочетеното, нещо, което не ми се случва често след като затворя последната страница.
Странното е, всъщност едва ли е странно, че книгата стоеше в библиотеката няколко месеца преди да посегна към нея. Чакаше си реда...
Книга, която заслужава да се прочете... в точния момент. 
.

Няма коментари:

Публикуване на коментар